Netiquette
Zit je op social media? Dit verwachten we van jou op onze kanalen.
Online gelden dezelfde regels als in het echte leven: beleefdheid en een respectvolle omgang met elkaar zijn essentieel. Neem daarom onderstaande netiquette in acht wanneer je commentaar geeft. Overtreed je onze regels? Dan kunnen wij je bijdragen rapporteren en/of verwijderen.
1. Met elkaar
We kijken uit naar constructieve suggesties en een levendige dialoog. Hou er echter rekening mee dat alle gebruikers mensen zijn, die een correcte, beleefde en respectvolle toon waarderen. Wij zullen volgende content verwijderen en, indien nodig, rapporteren aan het betreffende platform:
- schendingen van persoonlijke rechten en discriminatie van mensen op basis van hun afkomst, religie, taal, nationaliteit, fysieke gesteldheid, seksuele identiteit of geslacht
- bedreigingen, pesterijen, beledigingen, ophitsing en haatzaaien, obsceniteit, laster en smaad
- verheerlijking van geweld en ongrondwettelijke handelingen
- pornografische, sadistische afbeeldingen of afbeeldingen die schadelijk zijn voor jongeren
- bijdragen die auteursrechten of merkrechten schenden
- spam, reclame of inhoud die dient om schadelijke software te verspreiden
2. Privacy
Respecteer de privacy van andere gebruikers: Geef geen persoonlijke infomatie van anderen vrij en respecteer het recht op de eigen afbeelding. Publiceer foto's of video's waarin anderen te zien zijn alleen met hun toestemming.
3. Auteursrecht
Zorg ervoor dat je de rechten hebt om content zoals foto's, kunst of andere beschermde werken te publiceren voordat je berichten plaatst. Duid citaten aan en respecteer de wet op het auteursrecht.
4. Misbruik
Berichten en commentaren op onze social media kanalen moeten betrekking hebben op Evonik. Misbruik van onze kanalen voor spam, reclame of malware is niet toegestaan. Automatisch gegenereerde commentaren (bijvoorbeeld van bots) zullen worden verwijderd.
5. Verantwoordelijkheid
Evonik aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor berichten en commentaren van gebruikers. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de gebruikers zelf.
6. Toegankelijkheid
Ons social media team streeft ernaar om snel en correct te antwoorden op alle vragen die niet in strijd zijn met de netiquette. Bij complexere vragen kan dit wat langer duren. Dit geldt ook voor vragen die 's avonds, in het weekend of op feestdagen binnenkomen.